Keresőoptimalizálás a bútoriparban

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

YouTube

Bútorgyártók, bútorüzletek, lakberendezők leghatékonyabb ügyfélszerzési forrása egy keresőoptimalizált honlap. De melyek a keresőoptimalizálás a SEO feltételei a bútoriparban?

A keresőoptimalizálás a leghatékoynabb ügyfélmágnes a bútoriparban is!

A bútorüzletek, bútorgyűrtók tulajdonosai bizonyára jól ismerik a kényes – és gyakran drága – termékek mozgatásával járó nehézségeket. Ez sokakat arra késztet, hogy üzletüket áttelepítsék online felületre, vagy legalább is egy saját weboldalt nyissanak annak.

Ha te is ilyen üzlet tulajdonosa vagy managere vagy, és céged még nem rendelkezik saját weboldallal, akkor itt az ideje az internetre is kiterjeszkednek. Az online jelenlét a mai rohanó üzleti világban elengedhetetlen a sikerhez.

Új és már meglévő weboldalak esetén is létezik egy aranyszabály: lehet bármilyen igényes, prémium minőségű az online megjelenésünk, semmit nem érünk vele, ha az érdeklődő vásárlók nem találnak ránk az interneten. Itt jön a képbe a SEO, azaz a keresőoptimalizálás kérdése.

Lássuk, hogy hogyan segíthet a SEO az érdeklődő vásárlóknak, hogy rátaláljanak online üzletünkre.

 

Mi az a SEO, azaz a keresőoptimalizálás?

A SEO, azaz keresőoptimalizálás a nevéből adódóan olyan technikák, módszerek és eljárások gyűjtőneve, amelyek segítenek, hogy weboldalunk a keresőmotorok (mint például a Google keresés) találati listáján jobb helyezést érjenek el. Egy megfelelő SEO-val rendelkező oldal akár az első is lehet a listán egy Google keresés több ezer találata közül.

 

SEO nélkül a konkurens cégek egyszerűen eltemethetik weboldalunkat a kevésbé előkelő találatok között, és az érdeklődő vásárlók így sosem figyelnek majd fel ránk. A SEO segítségével tehát előkelő találati pozíciót érhetünk el, és tarthatunk meg hosszú távon a keresőmotorok találatai között. Ezekhez az iparág jellegzetes, gyakran keresett kifejezéseit kell használnunk.

 

A bútorüzlet SEO a következő két nagyobb részre osztható:
•    On-site SEO
•    Off-site SEO

Lássuk részletesen, hogy mi jellemző ezekre.

 

On-site SEO (keresőoptimalizálás)

Bútorüzletünk weboldala a lehetséges vásárlók első benyomása cégünkről. Egy igényesen kialakított, könnyen kezelhető és navigálható nagyban növeli a lehetséges vásárlások esélyét.

Az On-site SEO a következő fontos részekből áll:
•    Értékes tartalmú, könnyen olvasható és „emészthető” szöveg

hirdetes
•    Könnyedén olvasható URL-címek
•    Informatív, beszédes címsorok
•    Letisztult, hasznos vizuális elemek

A kigondoltan elhelyezett weboldal-elemek és a kiemelkedő felhasználói élmény segítenek, hogy a keresőmotorok, mint például a Google felfigyeljenek ránk. A Google különösen odafigyel a felhasználói élmény minőségére, és ezt előkelőbb találati helyezéssel is jutalmazza.

 

Off-site SEO (keresőoptimalizálás)

Az Off-site SEO olyan tényezőket foglal magába, amelyeket nem befolyásolhatunk weboldalunkon, ugyanis nem ott szerepelnek. Az Off-site SEO lényege, hogy más weboldalak is elismerjék, hogy igényes, értékes tartalmakat jelenítünk meg, így azok visszahivatkozásokkal támogatnak bennünket. A visszahivatkozás egy olyan, a mi weboldalunkra mutató hivatkozás, amelyet valaki más helyezett el a saját weboldalán. Az ilyen linkek számának gyarapítása az úgynevezett „linkbuilding” legfontosabb része, ami a SEO alapvető szükségletének számít.

hirdetes

 

A legjobb SEO technikák bútorüzleteknek

A bútorüzlet SEO segít forgalmat irányítani weboldalunkra, és növeli annak tekintélyét. Minél több ember talál rá üzletünkre az interneten, annál nagyobbra nő a lehetséges és lebonyolított vásárlások száma, ami természetesen nagyobb profitot jelent.

Íme néhány alapvető tipp, amelyek segítenek a SEO megalapozásában egy bútorüzlet weboldalán:

Kulcsszavak

A kulcsszavak azok a szavak és kifejezések, amelyekre az embere rákeresnek az interneten. Az ilyen releváns kulcsszavak elhelyezésével a weboldalon azt a „nyelvet” kezdjük el beszélni, mint amit az érdeklődő ügyfelek is használnak.

Fontos megtalálni az egyensúlyt is: ugyan a kulcsszavak segítik a SEO-t, ha túl sokat használunk belőlük, akkor a szöveg kevésbé olvashatóvá válik, és ez akár árthat is a SEO-nak. Ezért fontos, hogy a kulcsszavakat természetes mondatkörnyezetben helyezzük el, és csak akkor használjuk őket, amikor indokoltak. Ezt a vásárlók és a Google is értékelni fogják.

Fontos persze azon is elgondolkodni, hogy mely kulcsszavak lehetnek a legeredményesebbek. Szinte lehetetlen például egy olyan hétköznapi szóval első helyre jutni, mint „asztal” vagy „polc” – az ilyen szavakra kereső felhasználók különben sem feltétlenül azért gépelik be pont ezeket, mert vásárolni szeretnének.

Különösen bútorüzletek esetén érdemes az úgynevezett „long tail” kulcsszavak használata. Ezek sokkal részletesebb keresőkifejezések – például az egyszerű „asztal” szó helyett használhatjuk a „négyszemélyes étkezőasztal szett” kifejezést. Sokkal könnyebb jó helyezést elérni ilyen ritkábban használt kifejezésekkel, hiszen a konkurencia sem feltétlenül optimalizál rájuk

 

Mire jó egy blog?

A blogok manapság elterjedtebbek, mint valaha. Érdemes blogot indítani oldalunkon, amelynek folyamatos frissítésével tudathatjuk a látogatókkal és a keresőmotorokkal, hogy aktívan foglalkozunk weboldalunkkal. Egy blog lehetővé teszi, hogy bármilyen témában létrehozhassunk bejegyzéseket, és akár megbízható információforrássá is válhatunk az iparágon belül. A Google és a látogatók is kedvelik  friss, egyéni tartalmakat.

Egy blog továbbá teret ad a kreativitásnak is. Bármilyen bútorokkal kapcsolatos tartalmat megoszthatunk, amik segítenek további forgalmat vonzani weboldalunkra. Csináld magad tippek, bútorbemutatók, bútorápolás tippek és egyéb cikkek segíthetnek, hogy blogunk mindig friss és érdekes maradjon

 

A közösségi média szerepe

A közösségi oldalak segítenek, hogy közvetlenebb kapcsolatba léphessünk ügyfeleinkkel és az érdeklődő vásárlókkal. A közösségi média ugyan nem vesz részt közvetlenül a SEO-ban, lehetőséget ad, hogy oldalunk meglátogatására ösztönözzük az embereket. A Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Pinterest és a Google+ a legnépszerűbbek ezek közül, és bármelyik segíthet nagyobb közönséget elérni.

A közösségi média továbbá egyszerűvé teszi a követők számára, hogy megoszthassák tartalmainkat ismerőseikkel, így többen értesülhetnek rólunk.

 

A cikk írója: a Marketing Professzorok online marketing ügynökség
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Audreys Bútorok Dekoráció DIY

Lakberendezési szakszótár

Alumínium megmunkálás

Az alumínium megmunkálás során az előre gyártott alumínium paneleket... Tovább

takarító cég

Magánlakások, irodák, üzletek, lépcsőházak, iparterületek: napi, alkalmankénti... Tovább

Tovább a lexikonra