Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!
YouTubeAz ember társas lény. Azonban elmúltak azok az idők, amikor az emberek kávézókba vagy könyvtárakba jártak, hogy felzárkózzanak, olvassanak és tanuljanak. A szocializációnak új helyszíne van, a közösségi média! Éppen ezért hihetetlen fontos alkalmaznod a szállodaüzemeltetés során is! Nézd meg milyen közösségi média marketing tippjeink vannak hotelek számára!
Ezért fontos a közösségi média használat egy hotel marketingstratégiájában
A becslések szerint világszerte 4,48 milliárd aktív felhasználóval a közösségi média platformok minden korcsoportban sikert aratnak, és megfelelnek a sokszínűségnek. Az e platformok feletti elkötelezettség túlmutat a határokon. Az emberek ezeket a platformokat nem csak szocializációra használják, hanem arra is, hogy bemutassák tehetségeiket és vállalkozásaikat. Ez a legjobb módja annak, hogy megszólítsd a tömegeket szerte a világon. Ráadásul a közösségi médiában nem számít a vállalkozás mérete és léptéke. A legfontosabb az, hogy mennyire alapos az elköteleződési stratégiád, és mennyire pontosan hajtod végre. A közösségi média ereményessége páratlan!
Ha szeretnél egy sikeres közösségi média marketingstratégiát felépíteni a hoteled számára, a HOTELMENTŐK segítségedre lesz a hotel marketing bármely területén! egyénre szabott segítséget kaphatsz tőlük, olyat, ami igazán passzol a te cégedhez, márkádhoz, ugyanis egy hotel marketing audit keretében megvizsgálnak minden fontos dolgot alaposan, és ez alapján készítenek neked online marketing stratégiát, social média tervet!
Közösségi média a vendéglátásban
A szállodák közösségi média marketingje képes befolyásolni a vendégeket a nyaralás vagy üzleti/munkaútjaik tervezésének kezdeti szakaszában. Valójában egy felmérés szerint az emberek 36,5%-a használja a közösségi médiát szállodai és utazási inspiráció vagy ötletszerzés céljából. Ezenkívül a felhasználók 60%-a használja ezeket a platformokat tapasztalatainak online megosztására. Ezért fontos és jövedelmező a szállodák számára, hogy kihasználják a közösségi média erejét!
Felsorolunk néhány közösségi média marketing stratégiát a szállodák számára, hogy 2023-ban nagyobb társadalmi jelenléttel lépjenek be, és az év előrehaladtával felfelé és tovább haladjanak!
2023-ban követendő közösségi média marketingstratégiák szállodák számára
A közösségi média marketing a vendéglátóiparban segíti a szállodák és utazási cégek láthatóságát. Egy ilyen versenyképes és folyamatosan változó iparágban a közösségi média marketingje a vendéglátóiparban szükségszerű, több mint lehetőség. Lehetővé teszi a szállodák számára, hogy bepillantást engedjenek az épületbe és szolgáltatásaikba, a vendégekre váró luxusba.
Az embereket leginkább mások befolyásolják. Egy poszt vagy egy videó arról, hogy a vendégek a Te szállodádban töltik idejüket, tömegeket ösztönöznének arra, hogy ők is a hoteledbe tervezzenek utazást. Számos szállodai közösségi média ötlet létezik, amelyek bevonzhatják az embereket és növelhetik az elkötelezettséget. Íme néhány a legjobb közösségi média marketingstratégiák közül a szállodák számára:
1. Világosan lefektetett és megvalósítható stratégiák
A szállodák közösségi médiás marketingkampányának elkészítésének első lépése a stratégia vázlatának elkészítése. Ismerd meg a közönséget és igényeit, és ennek megfelelően alakítsd ki a stratégiád. Döntsd el, mely közösségi média platformokat célozd meg, és milyen tartalom kerüljön rájuk.
A szállodák közösségi média marketingstratégiáinak konkrétnak és megvalósíthatónak kell lenniük. Ne légy túl ambiciózus a céljaiddal. Kezdetben tűzz ki rövid távú célokat, és fokozatosan kezdj el hosszabb távra tervezni.
2. Reklámozd az úti célt is
Mutasd be a várost/környéket, amelyben a hotel tartózkodik; gazdag kultúrájáról és örökségéről, finomságairól vagy az általa kínált kalandokról, kikapcsolódási lehetőségekről stb. Éreztesd az emberekkel, hogy valami nagyszerű dologról maradnak le azzal, hogy nem látogatják meg ezt az úti célt. Ossz meg bejegyzéseket, cikkeket, képeket és videókat arról, hogy mi a legjobb tennivaló abban a városban, ahol szállodád/hoteled található, vagy azokról az élményekről, amiket nem hagyhatnak ki a környéken!
3. Befolyás Influencerekkel
Az influencer marketing különösen jó közösségi média marketing stratégia lehet szállodák számára. Ez a közösségi média marketing egy olyan fajtája, ahol bemutatják egy márka termékét, és arra ösztönzik a közönséget, hogy ugyanezt fedezze fel. A közösségi média platformokon való jelentős eléréssel és feltűnéssel az influencerek úgy reklámozhatják a hoteled, mint senki más.
Általában ezért cserébe az influencerek számára ingyenes tartózkodást és szolgáltatásokat kínálnak a szállodában. Az ő tartózkodásuk és tapasztalataik alkotják azt a promóciós tartalmat, amelyet követőik megtekintenek. Így működik az influencer marketing. Egyszerűen hangozhat; azonban ennél kicsit több tervezést igényel. Ügyelj arra, hogy értékorientált influencereket válassz a hotel népszerűsítéséhez. Neki kell megtestesítenie azt az ötletet és képet, amelyet a hotelen keresztül szeretne közvetíteni.
4. Vélemények
A vendéglátóipar közösségimédia-marketingjének másik kulcsfontosságú stratégiája, hogy véleményeket kérjünk a vendégektől/vevőktől. A szállodák megkérhetik a vendégeket, hogy értékeljék ingatlanaikat és szolgáltatásaikat a közösségi média történeteikben és címkékkel ellátott bejegyzéseikben. Ezeket lehetne újra közzétenni. Ez növelné az elkötelezettséget. Ennél is fontosabb, hogy ezek a vélemények megnyugtatják az embereket a szolgáltatásairól, és hitelességet építenek a márkanév köré. A szállodák sokat profitálhatnak az értékelésekből.
5. A közönség bevonása
A szállodákra vonatkozó közösségi média marketingstratégia nem teljes elkötelezettség nélkül. A közönség bevonásával elmélyítheted a hotel és a vendégek/ leendő vendégek közti kapcsolatot. Tegyél fel kérdéseket a sztorikban, vagy indíts nyereményjátékot, a lényeg, hogy interaktív módon szólíts meg a közönséged.
6. Tanulj a versenytársaktól
Mi, emberek hajlamosak vagyunk megtanulni és kiválasztani egymás viselkedési vonásait. A közösségi média marketingje magába foglalja a tanulást és a versenytársaktól való inspirációt is. Vizsgáld meg saját és versenytársaid szokásait a közösségi médiában, majd inspirálódj és alkoss!
7. Változatos és kreatív bejegyzések
A hotel tartalmának átfogónak, kreatívnak és a sokszínűségnek megfelelőnek kell lennie. A bármilyen módon elfogult és ellentmondásos tartalom tönkreteheti a márka imázsát és azt, amit képvisel. Ezért olyan felelősségteljes és tudatos tartalmat készíts, amely illeszkedik a hotelmárka imázsához.
Ezenkívül a bejegyzéseidnek/videóidnak/filmjeidnek tetszetősnek kell lenniük, és meg kell felelniük a hotel esztétikájának.
8. A következetesség a kulcs
A következetesség rendkívül fontos minden közösségimédia-marketing kampányban vagy stratégiában. Elkezdesz egy gyakorlatot/projektet, következetes maradsz. A késések az elkötelezettség és a követők elvesztéséhez vezetnek. Az inkonzisztencia azt jelenti, hogy minden erőfeszítés a csatornába megy. Ez visszahozza az első helyre, a legideálisabb helyzetbe.
9. A fizetett reklámok működnek
Köztudott, hogy a Google keresőoldalain való láthatóság biztosításának legjobb módja a fizetett hirdetések. A mobiltelefonok megnövekedett használatának köszönhetően, és kevesebb hely áll rendelkezésre a keresési eredmények számára, a vállalkozásoknak azon kell dolgozniuk, hogy a csúcson jelenjenek meg. Ezért a fizetett hirdetéseknek szerepelniük kell a marketingstratégiai listákon.