Első lépés: a pénztárcád rendbe rakása
Névjegyek, receptek, bevásárló listák – mintha csak exponenciálisan szaporodnának a kis papírdarabkák szerteszét a kézitáskáidban. Ezek azok a dolgok, amiket ráadásul általában gyorsan kéne tudni elővarázsolni a táskából, ha éppen kellenek. A pénztárca csak a bankkártyák, készpénz és fontos igazolványok helye lehet, minden más egy táska rendszerezőben kellene, hogy helyet kapjon, ahhoz, hogy esélyed legyen a megtalálásukra. Ja igen, ezt is azért illik hetente átnézni, és kiszelektálni a már nem aktuális fecniket belőle.
Második lépés: A hivatalos papírok rendberakása
Rengeteg körülöttünk a felesleges papírhalmaz. A havi számlákat és blokkokat a mindennapi vásárlásokról ki is dobhatjuk miután már az megjelent a havi egyenlegünkön. Néhány kivétel: tárolj másolatokat minden adóügyi témájú papírodból a biztonság kedvéért és természetesen a fontos szerződésekből és személyes dokumentumokból is. Minden egyéb esetben, ha lehetőség van rá, számítógépen tárold, szkenneld be a dokumentumot (garanciajegyek, kezelési útmutatók). Így sokkal könnyebben visszakereshető.
Harmadik lépés: rendszerezd a konyhaszekrényeket
Igazából ezt a küldetést akkor érezhetjük sikeresnek, ha amikor valamiért be kell nyúlnunk a konyhaszekrénybe, azt könnyen meg tudjuk tenni, mivel látható helye van mindennek. Ez csakis a konyhaszekrény felosztásával lehetséges, megfelelő kiegészítők alkalmazásával. Ki kell használnod a polcok közötti helyeket. A mélyebb fiókokban és szekrényekben használhatsz függőleges rendszerezőket a tálcák és vágódeszkák tárolására. És nincs többé edénylavina, amikor elő akarod venni az egyik sütőedényt.
Negyedik lépés: találj minden ruhádnak helyet
Minek mindig újabb ruhát venni, ha az egész szekrény egy dzsungelhez hasonlít leginkább? A szekrényrendezés biztos kudarcba fullad, ha minden rendszer nélkül pakolunk bele. A trükkös fogasok, vagy az, hogy a ruhákat típus és szín szerint rendezed, az egész helyet átláthatóbbá fogják tenni, fogasból pedig az a legszerencsésebb, ha csak egyfajtát alkalmazunk. Tárold a pulóvereket, és sálakat inkább fiókokban, és így több hely marad azoknak a ruháknak, amiket valóban kiakasztva tanácsos tárolni. És az a legideálisabb, ha a fiókokat szezononként azért átrendezed, az évszaknak megfelelően.
Ötödik lépés: a rendetlenség gyors kezelése a nappaliban
Legtöbbünknek azért a nehezére esik, hogy nyugodtan hátradőljön a nappaliban, amikor újságpapír halmok, játékok, takarók és párnák hevernek szétszórtan körülötted. Az emberek rengeteg dolgot használnak a nappaliban, és aztán nem tudják hová elpakolni. Azzal, hogy tárolókat jelölsz ki (címkézve) az egyes dolgoknak, mint pl. a takarók, játékok stb. máris egyszerűbb az elpakolás. Az ilyen, nappaliban rendszeresített kosarak, dobozok tökéletesen alkalmasak arra, hogy a lakás más helyiségeiből idetévedő dolgokat egy pillanat alatt elpakold, hogy aztán hetente pár alkalommal egyszerűbb legyen visszavinni az eredeti helyére.
Hatodik lépés: számold fel a fürdőszobai fiókok káoszát
Ha minden reggel a rúzsod, testápolód keresésével kell eltöltened az időt, és emiatt mondjuk kimarad a reggelid, akkor máris ugrott a jókedvű napkezdés. A fiókrendezők belakásakor jó olyan szempontokat is figyelembe venni, hogy miket használsz egy időben, vagy egész egyszerűen típusonként is pakolhatod a dolgaidat. És a biztonság kedvéért a kis címkék itt is jól jöhetnek.
Hetedik lépés:
Besétálsz az ajtón egy fárasztó nap után, a kulcsaiddal, szemüveggel és az aznapi postával felszerelkezve a kezedben, amiket belépés után azonnal el is hajítasz. Aztán másnap semmit sem találsz meg. Fontos, hogy szokásból tegyük helyére az ilyen fontos dolgokat, mindennek kell, hogy helye legyen: a kulcsoknak akasztók, a leveleknek zsebes tárolók esetleg, és akár egy tábla is jól jöhet, ahová a fontosabb dolgokat felírhatjuk, hogy ne felejtődjenek el másnap.