Hatalmas bejelentést tett az Ikea, erre senki nem számított. Hiányozni fog a vastag ikeás katalógus, nagyon szerettük!
Manapság mindent digitálisan intézünk, és ehhez mindent digitálisan kutatunk fele előtte. Ez az oka annak, hogy az ikea elkezdett felmérést végezni, hogy 2020-ban hány ember használja a papír alapú katalógust, és hány ember használja a digitális katalógust. Nem okozott meglepetést a felmérés, de ami ez után jött az sokaknak meglepetést okozott. A megváltozott vásárlói magatartás és a médiafogyasztási szokások miatt az IKEA meghozta a döntést: búcsút veszünk a katalógusaitól. Minden évben egyszer kiadott várva várt katalógust 2021-től nem fogjuk tudni papíralapúan lapozgatni.
Az IKEA katalógus 70 éven keresztül volt elérhető, és számos lakás tökéletes berendezéséért felelt. Innen gyűjtöttük az inspirációt, hogy milyen legyen az otthonunk, és ha új bútor vásárlásra került a sor akkor biztos ez volt az első, ami a kezünkbe került.Ez volt a legegyedibb és legikonikusabb termék a bútorgyártó cégnek. A kiadványt ebben a formában idén jelentette meg utoljára a vállalat. Az Inter IKEA Systems B.V., a globális IKEA franchise anyavállalata azt a döntést hozta, hogy tiszteletteljes búcsút vesz a katalógus sikeres karrierjétől, és nagy izgalommal tekint a jövőbe, és elkezdi felvenni 100%-osan a 2021-es évtől a világ lendületét, és teljesen digitalizálódik.
Konrad Grüss, az Inter IKEA Systems B.V. ügyvezető igazgatója lett arról kérdezve, hogy tervezik ezután elérni az embereket, mi lesz az inspiráció, hogy náluk vásároljanak? Ezt a választ adta: ,, Annak érdekében, hogy elérjük az emberek többségét, és kapcsolatba kerüljünk velük, új eszközökkel juttatjuk el hozzájuk inspiráló lakberendezési megoldásainkat.”
Az IKEA hivatalos közleménye szerint a vásárlóktól és az áruházakból begyűjtött tapasztalatok és vélemények alapján hozták meg ezt a szinte “drasztikus” döntést, az emberek elmondásaik alapján már nem veszik kézbe a katalógust, hanem az otthonukban kényelmesen az elektronikus eszközeikkel álmodják és tervezik meg, hogy milyen berendezést szeretnének.
Szeretnék mindenkit megnyugatatni, hogy csak a katalógus tűnik el. Minden ember kedvence a svéd húlygolyó továbbra is elérhető lesz:
Összegyűjtöttünk 5 érdekességet:
1951: Ingvar Kamprad saját maga állítja össze az első IKEA katalógust. Az első katalógus címlapján az MK fülesfotel látható, barna kárpitozással. A katalógust 285 000 példányban nyomtatják ki és Dél-Svédországban terjesztik. 68 oldal. Svéd nyelvű.
1998: Az első online kiadás, „IKEA at office”, egy kizárólag irodai/üzleti bútorokat tartalmazó különkiadás. A kitűzött cél a teljes katalógus online megjelentetése, azonban a számítástechnikai rendszer bonyolultsága miatt elhalasztják, és tovább dolgoznak ennek fejlesztésén.
2000: a nyomtatott verzió mellett az IKEA katalógus előszőr 2000-ben digitális formában is megjelenik.
2001: az IKEA történetében először indul be az e-kereskedelem, Svédországban és Dániában ami hatalmas sikert hozott a vállalat számára.
2016: Az IKEA katalógus csúcskorszaka, 200 millió példányban terjesztik, 69 verzióban, 32 nyelven és több, mint 50 országban.