Marketing szempontjából az egyik legfontosabb húzás a megfelelő logo megtervezése és megismertetése az emberekkel. Ezek a logok bár emlékezetesek, és senki nem felejti el őket – félreérthetőségük miatt mégsem bizonyulnak okos választásnak!
A következő nemzetközi összeállítást egy neves marketing ügynökség, a Marketing Professzorok találta és fordította, valamint kommentelte saját véleményével. Érdemes rájuk hallgatni, ők tényleg értenek a marketinghez:)
Egy Katolikus Ifjúság segítő központ logoja
Ez egy valódi, 1973-ban elkészült logo, amely egy katolikus egyház megrendelésére született meg… A logo olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy még díjat is nyert az Art Directors Club of Los Angeles jóvoltából! Általunk mélyen tisztel atyák azonban nem ismerték fel, hogy ebben a logóban bizony a gonosz keze is benne van, aki mindig azon munkálkodik, hogy Jézus Krisztus egyházát lejárassa….. Szabadíts meg a gonosztó, kérlek Urunk minket! És azoktól a marketingesektől is, akik ilyen átgondolatlan logókat terveznek :)
A-Style logo
Az A-Style logo még bőven az előtt született meg, mielőtt a ruhafazon divatba jött volna, 1989-ben tervezték meg ezt a formát, és 1999-től láthatjuk, hiszen innentől lett a cég marketing eszközének része a logo forgalmazása.
Ez a logo gyakorlatilag ugyanis egy gerilla marketing program részeként készült, ahol a tervező az utcákat sárga alapra rajzolt logokkal ragasztotta tele. A média pedig hamar felkapta a logo-t különleges megjelenése miatt, ami után már a vállalat saját marketingjére is felhasználta az akkorra már közismertségnek örvendő figurát.
Office of Government Commerce
Az Office of Government Commerce logoja első ránézésre nem tartalmaz semmi különöset…
De néha csupán el kell forgatnunk az ábrát, és máris fény derül a hibára. Vajon a tervezőknek nem szúrt szemet?
Mont-Sat
Most már legalább tudod, hogy miért olyan boldog ez a műholdas vevő…. :D
Arlington Pediatric Center
Az Arlington Pediatric Center hamar rájött, hogy ez a logo nem feltétlen nyerő választás, és azóta már lecserélték a pedofíliára erősen hajazó grafikát.
Pepsi logo
Bár ez a Pepsi logo első ránézésre talán csak viccnek látszik, azért nem árt egy kicsit a kóla marketingjét jobban is szemügyre vennünk…
A Pepsi max logoja ugyanis mintha visszacsatolna. A Pepsi Max.ban majdnem kétszer annyi koffein található mint más Pepsi termékekben, és bár nem tudjuk pontosan milyen hatása van az emberre - a figura pocakjának növekedését nézve inkább távol tartanánk magunk tőle….
Clinica Dental
A fogorvosi rendelő logoja sem épp félreérthetetlen…. Vagy ez a marketing, hogy szívesebben látogass hozzájuk?
Computer Doctors
Tudom, tudom az csak egy egeret ábrázol...
Locum
Angolul beszélők előnyben. Azok számára, akik pedig nem értik... használjátok a szótárat, én nem írjatok le ilyen szavakat :)
CatWear
Ebben az a szép, hogy valószínűleg direkt ilyen a logo. A cica popója tökéletes A betűt formáz, de tényleg ez szükséges egy női ruhabolt marketingjébe?
Institute Of Oriental Studies
El sem tudom képzelni, mi zajlott le a tervezők fejében... Észre sem vették a hasonlóságot, vagy rálegyintettek, mondván: "jóazúgy!" ?
Kudawara Pharmacy
Kreatív K betű, de tényleg azt fejezi ki, amit ki akartak fejezni vele? :D
Kids exchange
Ez az a helyzet, amikor a dizájn kedvéért SEM kellett volna egybe írni a szavakat :)