Eredetileg királyoknak készültek baldachinos megoldások trónokhoz, szószékekhez, oltárokhoz, emelvényekhez. Később főuraik is elkezdték másolni a pompás ernxőszerű mennyezeteket, ami kiemelte az alatta beszédet tartó főúrt. Mára leginkább kültéri esküvők alkalmával, vagy ágyak kiegészítőjeként látjuk. Igaz, átalakult jócskán, viszont a mai korban is megállja helyét, mert kiemelő szerepe semmit sem változott az évszázadok óta.
Eredetileg arannyal átszőtt, bagdadi selyemből készült az ilyen mennyezet. Bagdad városához kötődik eredete. Elnevezése is Bagdad latin nevéből ered, vagyis: Baldacco, Baldac után. A királyi szabadtéri trónjához nagy baldachint készítettek, amit négy ember tartott. Ekkoriban gondoltak arra, hogy a kastélyokban, várakban is ékesíthetné baldachin az oltárokat, ágyakat. A korai építészek, belsőépítészek a koroknak megfelelő legdrágább, főúri körökben elfogadott selyemből, bársonyból varrták. Később, ahogyan elterjedt egyszerűsödött és így sokféle anyagból találhatunk példát rá.
Mai változata a korabeli királyi baldachinos csodáknak, ilyen. Bámulatos, ahogyan minden apró részet kidolgozott, az anyag pontosan úgy redőzik, ahogyan kell. A padló, a tapéták, a tükör éa egyéb kiegészítők pompásan illeszkednek ebbe a fehér álomvilágba!
Ez a keleties hangulatú hálószoba középpontjában a mennyezetről leomló baldachin áll. A világos falakat csodálatosan kiemelik a textíliák sötét tónusai. Az ágytámla is hangsúlyos kárpittal borított, hogy elakadjon a lélegzete annak, aki id belép!
Ennek az ágynak a szépsége magában a kovácsoltvas ágykeret formájában rejlik. Textíliákkal, de azok nélkül gyönyörűen mutat. Az aranykeretes tükrökkel királyi eleganciát ad a szobának, a halmozás a falon pedig erősíti ezt az érzetet.
A királyi pompa legkitűnőbb megtestesítője kétségkívül a francia Napkirály, XIV. Lajos volt. A forradalom előtti korszak, a barokk fényűzését minden más uralkodónál felülmúlta. Ez az ágy csak egy szelet abból, ahogyan élték mindennapjaikat a palotában. A kék tapéta arannyal bevonva, a kristálycsillár monumentalitása páratlan és egyben lenyűgöző példája, aminek csodájára járnak mai napig az emberek a világ minden tájáról.