Tudom, nem túl udvarias dolog ilyet mondani, de segítő szándék áll a dolog mögött, nem pedig a pulitzer díjra pályázok. 98%-át az ilyen témájú honlapoknak egyáltalán nem látogatják, sőt mi több – ügyfelet aligha szereznek vele a kishalak. Érdemes lenne tehát elgondolkodni azon, miért nem a 2% között van a vállalkozása!
Az építész témájú weboldalak 98%-a elavult
Rengeteg építésszel, építési vállalkozóval volt szerencsém beszélgetni a közelmúltban, és azt a következtetést sikerült levonni, hogy kiábrándultak (ha egyáltalán valaha hittek a dologban) a webes jelenlétből. Tapasztalataik szerint a weboldalakról nem érkeznek megkeresések, amelyek érkeznek, azokból soha nem lesz fizető ügyfél.
Természetüknél fogva, az építészek többnyire vizuális típusok, szeretik a képeket. Mi is szeretjük a képeket, ábrákat – közzéteszik az épületekből való kilátás gyönyörködtető képeit, tervrajzokat, 3D terveket. Valahol ezen a ponton siklik félre a legtöbb építész webdesign.
Szeretnéd tudni, hogyan lehet olyan weboldalad, ami nem csak szép, de új ügyfeleket is hoz? Persze e mellett a mutatós dizájnt és a legmodernebb megjelenést is szem előtt tartjuk! KÉRD AJÁNLATUNKAT IDE KATTINTVA!
Az építész honlapoknak van egy kiválóan tervezhető, és elterjedt formátuma: kiemelkedő portfólió oldal, szolgáltatások oldal, rólunk oldal. Talán találunk egy címet, és telefonszámot is, amelyet a nap nagy részében senki sem kezel (akinek nem inge, ne vegye fel). Remek idézetekkel, szlogenekkel szokták még inkább felhívni magukra a figyelmet. Véleményem szerint, akik ezt a felállást követik, nem nyújtanak mást, mint egy úgynevezett „brosúra oldalt”. Egy havonta megjelenő építész magazinban hasonlóan szép képeket találunk, jó nagyméretű fontokkal – esetleg cikkekkel kiegészítve. Tehát a magazin még többet is nyújt.
Tulajdonképpen semmi, ha az a cél, hogy bemutassuk az eddigi projektjeinket. Ha viszont, a cél az, hogy egy életképes – folyamatosan frissülő, hasznos honlapot üzemeltessünk, ami hozzájárul az üzletszerzéshez némi átalakításra lesz szükség.
Az építész weboldalak 99%-val az a probléma, hogy nem úgy tervezték azokat, hogy új ügyfeleket szerezzenek. Ezek célja, hogy bemutassák az építészek munkáját – tulajdonképp inkább szólnak építészeknek, mint leendő ügyfeleknek. Más szóval, a honlap kifejezetten az építészről szól. A munkásságát, képek formájában mutatja be. Legyünk reálisak – ha nem egy Ybl díjas építészről van szó, aligha fog érdekelni bárkit az összes korábbi projekt, cégtörténet és véget nem érő, sablonos szolgáltatás lista.
A leendő ügyfelet többnyire az érdekli, meg tud-e felelni az aktuális építész azoknak az igényeknek, amelyekre szeretné felbérelni őt. Kivitelezi-e, mennyi idő alatt, és milyen összegért az adott projektet.
Szóval, hogyan tudja egy építész megszerezni a leendő ügyfél bizalmát? Eltekintve a face-to-face kommunikációtól, a honlap a legjobb eszköz arra, hogy ez megtörténjen. Légy professzionális, adj át az ügyfeleknek a honlapon keresztül annyi információt, hogy ne legyen más választása, mint Téged választani a munkálatok elvégzésére.
Amikor egy látogató először találja magát a honlapon, akkor kell őt megfogni igazán, a bizalmába férkőzni. Oktatási, hasznos, érdekes tartalmakkal, melyek bizonyítják szakmai felkészültségünket, tudásunkat - ami eleve elengedhetetlen, ha az ember fia versenyben szeretne maradni a piacon.
Végezetül: íme, néhány biztos lépés, hogy beinduljon az ügyfélszerzés:
- Szerezz látogatót a weboldalra. Használd a közösségi médiát, hatékony keresőoptimalizálást, adj fel hirdetéseket. Mindeközben továbbra is figyelj, és tartsd az eddigi ügyfélszerzési módszered. Készíttess új névjegyet, osztogasd a meglévő ügyfeleidnek.
- Vigyél fel megfelelő tartalmakat a megújult honlapodra. A lényeg, hogy kielégítsd leendő ügyfeleid igényeit. Ez történhet szakmai, és egyéb cikkek formájában, vezethetsz blogot, vagy webináriumot. Például írj egy cikket „Az aktuális építkezési költségek” -ről, vagy arról, „Hogyan válasszuk ki a megfelelő vállalkozót?”. Fel kell kelteni a látogatók érdeklődését. Mindemellett a portfóliód marad az oldalon, ugyanakkor tartalom fókuszálttá válik a dolog.
- Biztosíts kapcsolat felvételi lehetőséget a látogatóval. Helyezz el ún.: call to action kifejezéseket. Lehet ez egy kommentek doboz a cikkek alatt, egy hírlevél feliratkozás, vagy link a közösségi média oldaladra. Ez egy igen kritikus pont a bizalom megszerzésénél.
Ha úgy érzed, te is a 99%-ba tartozol, kérd ajánlatunkat IDE KATTINTVA!