Sokak számára még ismeretlenül cseng ez a fogalom ma Magyarországon. Néhány ingatlanos már felismerte, hogy nem elég a vevők felé „csak” kínálni az eladó ingatlanokat, vonzóvá is kell tenni azokat. Nagy a konkurencia, sok az eladó lakás, a vevők minél kevesebbet akarnak fizetni, az eladók minél többet szeretnének kapni, mindenki jól akar járni. De valóban elég néhány átlagos fotót feltenni egy internetes oldalra? Hirdetésekkel bombázni a lakáskeresőket? Felkészületlenül bemutatni az eladó lakásokat? (Értem itt felkészületlen alatt sokszor a lakások állapotát.)
A választ próbáljuk meg megtalálni egy egyszerű cipővásárláson keresztül.
Tegyük fel, hogy egy nő alkalmi cipőt keres. A vásárlásra magával cipeli élete párját is, hiszen több szem, többet lát és hát végső soron neki akar majd tetszeni benne. Az első boltban megpillant egy cipőt, ami talán nem a legszebb, nem a legkedvezőbb árral rendelkezik, nem is biztos, hogy a legkényelmesebb, de érzetre valahogy mégis megfontolandó. Biztos, ami tuti alapon azért tovább keresgél, és párját újabb és újabb cipőboltokba hurcolja. Próbálgat, nézelődik, keresi azt az érzést. Majd sokadik bolt után – párja szemforgatásai közepette - rájön, hogy vissza kell menni az elsőbe, mert azt az érzést egyik másik lábbelinél sem tapasztalta és megveszi.
Hogy jön ez ide?
Hasonlóan éljük meg azt is, ha lakást szeretnénk vásárolni. Általánosítható, hogy már a megtekintés első perceiben döntést hozunk vevőként, akkor is, ha ez akkor még tudatalatti. Hatással van ránk a környezet, az illatok, a látvány, az érzés, amit az első pillanatokban tapasztalunk. Természetesen ez nem feltétlenül az első megtekintendő ingatlannál jelentkezik majd, de ha felfedezzük egy lakásban azt a bizonyos pluszt, akkor bármennyit tekintünk még meg, az érzés kísérteni fog, felerősödik, majd tudni fogjuk, hogy igen, ez lesz az, amit megvásárolunk!
Természetesen az ingatlan felkészítésére áldozni kell, ugyanakkor a home stagingre fordított költségek a várható eredményhez viszonyítva csekélynek mondhatóak, megtérülésük garantált. Mindig az adott körülmények és lehetőségek döntik el, hogy mennyit érdemes még belefektetni az adott ingatlanba ahhoz, hogy mielőbb el tudjuk adni a kívánt összegért.
Ahhoz azonban, hogy a home staging ereje érvényesülni tudjon fontos, hogy az eladó teljesen biztos legyen abban, hogy el akarja adni az ingatlant. Aki még nem döntött, nem tudja, hova indulna tovább, annak nem érdemes belevágni addig, míg döntése meg nem szilárdul.
De ha megvan a terv, akkor a Home Staging megfelelő segítséget ad arra, hogy az ingatlan felesleges pénzkidobás nélkül mutassa legjobb arcát, aktív közreműködéssel magához vonzza a megfelelő vevőt, kitűnjön a kínálatból azért, hogy az új, vágyott álomotthonhoz még egy lépéssel közelebb kerülhessünk!
Szabó Rita
Enteriőrtervező, home stager