Éppen emiatt érdemes egy olyan mondattal megkezdeni a hirdetést, amire felfigyelnek majd az érintettek – ez lehet például egy olyan tulajdonsága, ami leginkább képes lesz majd a lakást eladni. Ezután kell majd meghatározni magát a struktúrát, az által tagoltan bemutatni az ingatlant tulajdonságaival együtt. A legjellemzőbb struktúra manapság, amit használnak, az az ingatlan – környék – ház hármassága.
Zárása szempontjából mindenképpen valamilyen cselekvésre ösztönző mondatot érdemes választani.
Kiadó vagy eladó?
Abban az esetben, ha a lakás csupán kiadó, akkor felsorolásszerűen érdemes beleírni, hogy milyen feltételekkel rendelkezik – kaució, szerződés időtartama, mikortól költözhető stb. Az is létfontosságú feltüntetés szempontjából, hogy milyen bérlők jelentkezését várjuk.
Ha viszont az ingatlan eladó, akkor a képek mellett olyan információkat szükséges megadni, amik magukon a képeken nem látszanak, a paraméterekben nincsenek benne, vagy nem egyértelműek.
Ekkor is fontos, hogy valamilyen logika alapján legyen végig vezetve a szöveg, ezzel is segítve az érdeklődőt, hogy jobban el tudja képzelni magát az ingatlant. Erre is jó a már korábban említett struktúra: ingatlan – környék – ház.
Érdemes kiemelni, tagolni a különböző részeket, ezzel is elérve, hogy azok jól elkülönüljenek.
Érdemes elhallgatni a hibákat?
Szinte nincs olyan ingatlan, amiről nem lehetne legalább egy negatív tulajdonságot elmondani – ezeknek elhallgatását pedig a legtöbben evidensnek tartják, holott ezzel nagy hibát követhetünk el.
A személyes megtekintés alkalmával ezekre a szépséghibákra úgyis fény derül, éppen ezért az ellenkezője javasolt. Ezeket a negatív tulajdonságokat is érdemes tehát feltüntetni – olyan formában, hogy egy-egy pozitív tulajdonságával hozzuk párhuzamba.
Közvetlen hangnem a figyelem érdekében?
Ha valaki különlegesebb hirdetést szeretne, akkor felmerülhet benne a kérdés, hogy egy közvetlenebb hirdetést ad majd fel. De vajon van-e ennek helye az ingatlanok körül?
Valóban, nem a száraz információk miatt fog valaki megvenni egy ingatlant – mégis, a túlzott közvetlenség sem kifizetődő, sokak számára akár negatív is lehet. Fontos, hogy megtaláld az arany középutat.