Irodatervezést fontolgatsz? Minden, hogy új irodát rendeznél be vagy a régit újítanád meg, fontos, hogy lakberendező szemmel is nézd! Mutatjuk is, hogy miért.
Egy irodaépület elrendezésének és berendezésének megtervezésekor sok cégvezető vagy megbízott esik abba a hibába, hogy csupán a klasszikus értelemben vett irodai feladatokra keres gyors, és lehetőleg költséghatékony megoldást. Az ilyen tervezési folyamatok a legtöbb esetben hideg és kényelmetlen irodahelyiségeket eredményeznek, amelyek nem csak megjelenésükben nem felelnek meg az elvártaknak – de sok esetben akár a kollégák munkájának hatékonyságát, vagy azok lojalitását is befolyásolja. Mutatjuk, miért érdemes az iroda megtervezését is lakberendezői szemmel vizsgálni!
…mert a kollégák az irodában átlagban több, mint napi 8 órát töltenek
Még ha nem is jellemző rátok a túlóra, a munkatársak ebben a helyiségben rengeteg időt eltöltenek – ezért nagyon fontos hogy viszonylag otthonosan, kellemesen érezzék magukat. Ha az iroda rideg, a munkaállomások kényelmetlenek, az elrendezés praktikátlan, az a munka rovására is mehet éppúgy, mint a kollégák munkakedvéére.
Tippek:
- az iroda berendezésekor használj sok puha, kellemes tapintású anyagot, például textilt és fát
- az irodába telepíts több élő növényt – ezeknek látványa is kellemes, de a jó levegőhöz is hozzájárulnak
- fordíts valamennyit a dekorációra is! A tökéletesen üres falak steril hangulata demotiválólag hathat.
…mert kollégáid egészsége is múlhat rajta!
Nem csak a munkakedvüket, de akár munkaképességüket is befolyásolhatja, ha az irodát nem megfelelően tervezed meg. A nem megfelelő ülőalkalmatosságok, a nem megfelelő magasságú asztalok és monitorok például hátfájáshoz, fejfájáshoz vezetnek, aminek a vége akár betegállomány is lehet. Ugyan így a sötét, vagy nem jól megvilágított terek rontják a koncentráció képességét és akár a látást is!
Tippek:
- legyen minél több ablak a helyiségen, vagy ha ez nem kivitelezhető, ne spórolj a fényforrásokon, esetleg fénycsatornákon.
- a terek elválasztására lehetőleg használj üvegfalakat, amelyek jobban átengedik a fényt
- a székek, asztalok és monitoremelők alapvető elemek – ezek ne csak kinézetre legyenek jók, de támogassák az egészséges munkakörnyezetet is!
- biztosítsd a megfelelő szellőzést, hűtést és fűtést is az irodában!
…mert kollégáid koncentrációs készségét nagyban befolyásolhatják a zavaró tényezők
Ha járták már open-office jellegű irodában, esetleg már dolgoztál is ilyenben, pontosan tudod miről beszélünk. A folyamatos zaj, a gépek zúgása, az emberek csevegése és a folytonos mozgolódás nagyban rombolja a koncentrációs készséget, így végérvényben egy-egy projekt akár kétszer, háromszor olyan soká is készülhet el, mintha biztosítanád a nyugodt környezetet.
Tippek:
- ügyelj a hangszigetelésre! Minden kollégának jár a nyugalom, ahol csak a feladatára koncentrálhat. Akár hangszigetelő panelekkel is segítheted ezt.
- zárd ki a zavaró tényezőket! Cseréld le/javíttasd meg a hangos gépeket, a nyikorgó székeket és a zúgolódó klímaberendezést is.
…mert partnereid első benyomását nagyban meghatározza az iroda kinézete
Amikor egy új partnered belép az irodába, egyből kialakul egy képe arról, hogy milyen cég is vagytok Ti – és hogy hogy bánsz kollégáiddal. Ha sok álmos, görnyedt kollégát lát az nem biztos hogy jó benyomást kelt, de ebből a szempontból ugyanígy fontos az esztétikum is.
Tippek:
- használd szlogenjeid, céljaid és hitvallásaid a dekorációban is! Az iroda tükrözze munkamorálotokat.
- tervezd meg úgy, mint egy nappalit! A praktikum mellett ügyelj rá, hogy szép, egységes, tiszta képet fessen – olyat, ahova kellemes belépni.
- használj illatosítót! De csak finoman, hogy a kollégákat hosszú távon se zavarja. Egy aromaterápiás párolgatóba semleges illatot csepegtetve elérheted ezt.