Az online reputáció menedzsment egyik ága a vélemények és értékelések kezelése, és generálása. Éttermek és hotelek esetében ez elengedhetetlenül fontos feladat, hiszen a rossz vélemények tönkre is tehetik üzletedet, a jók pedig felemelhetik. Mutatjuk, hogyan csináld!
Az online hírnév kezelése minden cég számára fontos, a turizmusban azonban „élet-halál” kérdését jelenti. Kevesen gondolnak bele, hogy milyen komolyan is befolyásolja ez a tényező egy márka sikerét, és persze bevételét. Nem kérdés – az online hírnévkezelés az egyik legfontosabb feladatod kell legyen, ha nem csak életben tartani, de felvirágoztatni is szeretnéd turisztikai cégedet.
Azonban ehhez nem mindenki ért csettintésre csak azért, mert az internetre kényszerült átköltöztetni marketingtevékenységeit. Lássuk tehát azt a két platformot, amelyek elengedhetetlenek az online hírnév fellendítéséhez.
Google Cégem
A Google-t senkinek nem kell bemutatni. A világ legnagyobb keresőmotorjának nem igazán van versenytársa (legalább is nemzetközi szinten), amelyik egyáltalán megközelítené azt a forgalmat, amelyet a Google-nak napi szinten ki kell szolgálnia.
A Google egy sajátos, és rendkívül összetett algoritmussal dönti el, hogy mely találatok jelennek meg, amikor egy felhasználó rákeres gyakorlatilag bármire. Ezen találatok között akár a Google Térképen elhelyezett cégek is megjelenhetnek, ha kapcsolódnak a kereséshez. A cél az, hogy a te céged is megjelenjen ezek között.
Ehhez egy ingyenes Google Cégem fiókot kell, hogy regisztrálj vállalkozásodnak vagy cégednek. Egy Google Cégem fiók lehetővé teszi, hogy céged megjelenjen a térképen a keresési találatok között, és hogy a felhasználók fontos alapvető információkhoz juthassanak róla (elérhetőségek, cím, képek, nyitva tartás, stb.)
A Cégem profilok azonban nem szerepelnének ebben a cikkben, ha nem játszanának kritikus szerepet az online hírnévkezelésben. A helyzet a következő: a felhasználók értékelésekkel (1-5 csillag) ellátott véleményeket írhatnak a cégekről, amelyeket más felhasználók bármikor elolvashatnak majd.
A véleményeket kezelő felületen pedig nem csak a Cégem profilodra érkezett véleményeket, hanem a TripAdvisoron, Facebookon, és egyéb értékeléseket tartalmazó webhelyeken is található visszajelzéseket is láthatod.
TripAdvisor
A TripAdvisorról bizonyára hallottál már, elvégre a világ legnépszerűbb vendéglátási és utazási véleményeket tartalmazó webhelye. A webhely eredetileg egy „valódi utazóktól származó megbízható véleményeket” tartalmazó szolgáltatásként indult csupán, azóta pedig a világ legnagyobb ilyen jellegű webhelyévé nőtte ki magát. A TripAdvisoron nem csak több milliónyi visszajelzés olvasható, de a felhasználók akár néhány kattintás alatt el is intézhetik az utazáshoz szükséges foglalásaikat.
Elengedhetetlen aktívnak lenni a TripAdvisoron. Ez azt jelenti, hogy nem csak oda kell figyelned arra, hogy mit mondanak az emberek cégedről, hanem fel is érdemes venni a kapcsolatot mindenkivel, aki úgy dönt, hogy kinyilvánítja véleményét (főleg ha azok negatívak).
Bizonyos helyek számára a TripAdvisor értékelés jelentheti a különbséget az teltházak és a csőd között. Ha tehát céged a turisztikai szektorban működik, akkor minél előbb érdemes beregisztrálnod a TripAdvisoron, és odafigyelni a fiók és persze a hírnév kezelésére is.