Az élelmiszerek rendszerezése
A legtöbb helyen átláthatatlan, műanyag tárolókban tartják az élelmiszereket (fűszerek, ízesítők, stb.). Mindez vizuális „zajt” okoz, és mindig zavaró hatása van, valahányszor az ember kinyitja a szekrényeket, vagy belép a spájzba. A megoldás – egységesíts minden címkét és tartsd a dolgokat üvegtárolókban, hogy minden azonnal átlátható legyen, és megszűnjön ez a bizonyos zaj.
Ruhák
A legfontosabb dolog a ruhák tárolásakor kijelölni mindent, amit az adott szezonban viselni szeretnél. Különösen nagy segítséget jelenthetnek erre az akasztók – rendszerezd a ruhadarabokat szín szerint (így könnyebben elkerülheted, hogy olyasmit vegyél, amiből már van egy). Egy másik jó módszer hosszúsági sorrendben felakasztani a ruhákat, amivel egy sokkal szellősebb hatás érhetsz el.
Táskák
Pakold ki a gyakran használt táskákat minden nap, hogy „fellélegezhessenek”, és hogy kiszórhass minden olyan felesleges dolgot, amire másnap nem lesz szükséged. Hogy megőrizd az alakjukat, tartsd táskáidat egymásban. Ez a megoldás helytakarékossági szempontból is előnyös.
Fényképek
Ha túl sok kép van egy helyen, az szintén vizuális zajt eredményezhet. Egy-egy fontos pillanatról általában elég csak egy vagy két képpel megemlékezni (a többi persze belekerülhet egy fényképalbumba). A falra kihelyezett képek nem foglalják a helyet az asztalokon sem.
Könyvek
Kétféle könyvkategória van – az egyikbe azok tartoznak, amiket már elolvastál, a másikba pedig azok, amiket még nem (egyszerű, nem?). Az előző kategóriába tartozó könyvek már nem biztos, hogy újra a kezedbe kerülnek majd, ezért ha túl sok helyet foglalnak, akkor érdemes megválni tőlük. Amikor elérsz a második kategóriához, akkor pedig légy nagyon szigorú, mert ha egy adott könyv már 2 éve megvan, de még sosem kezdtél hozzá, akkor esélyes, hogy már nem is fogsz. Csak a kedvenceket tartsd meg, amikről tudod, hogy szívesen olvasod el őket újra és újra.
Az iroda
Az irodának mindig a benne végzet munkát kell, hogy egyszerűbbé tegye. Ez pedig csak akkor lehetséges, ha ott is rendben van minden. Ha sok papírmunkát végzel (valódi papíron), akkor egy-egy mappa rengeteg helyet spórolhat meg az asztalon. A rendszerezettség elősegíti a nyugodt és koncentrált munkavégzést.
Fotó: Pinterest, Shutterstock