Legalábbis nagyon reméljük! Biztos téged is hívtak már fel telefonon, hogy meghívnának egy vacsorára, előtte pedig egy nagyon érdekes előadást hallhatsz. Ha el is mentél, tapasztaltad, hogy CSAK OTT, CSAK MOST, olyan hihetetlen szuper termékeket vehetsz, amit máshol, máskor nem. Teljesen belelkesültél, a többi, többnyire nyugdíjas hallgatóval együtt. Igen, ezt MOST meg kell vennem! A végén kicsit elbizonytalanodtál, amikor megtudtad, hogy az ágynemű, ami megvéd akár a meteor becsapódás ellen is, 400.000 forintba kerül, de hát megéri, hiszen most AKCIÓS, és nincs is más konkurenciája, mert EZ, na igen EZ MINDENT TUD! Ha megvetted, és hazahoztad, majd véletlenül az Interneten rákerestél az eletroszmog szűrős lepedőre, rájöttél, ilyet 40.000-ért is kapsz. De akkor miért? Hogyan? A tied, biztos jobb, hiszen azt mondták….. De ennyivel? Létezik? Nos, nem hiszem. Ez a
marketing egy különleges válfaja,, a termékbemutató, mely a személyes rábeszélés varázsával különlegesen hat az emberekre. Jól kidolgozott érvrendszer, meggyőző előadók, egy vacsora, és a vissza nem térő alkalom. Nem egy üzletben vagy, egy
étteremben. Az eladók messziről jöttek. Nem tudsz holnap visszajönni, átgondolni az egészet, utána nézni a dolgoknak, mert holnap már nem lesznek itt. Meg KELL venned. Ennek bizony sokan áldozatává válnak. Nagyszülők, akik úgy gondolják, unokájuknak jót szeretnének. És mi lehetne jobb nekik, mint egy csodalepedő. Az unoka megér 400.000-et, nem? De hol itt a csalás? Lapozz a következő oldalra, ott van helyem elmesélni!
Az árubemutató
utazásokra is alkalmazni kell az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések szabályait, többek közt ezt az előírást is tartalmazza az a kormányrendelet, amely június 13-án, pénteken lép hatályba, írta az MTI.
A jogszabály megkülönbözteti a távollévők között kötött, illetve az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéseket. Az előbbi esetben a felek személyesen nem találkoznak, az utóbbi esetben van személyes kapcsolat, de a szerződést nem a vállalkozás üzlethelyiségében ütik nyélbe. Ilyenek például azok a nyugdíjas csalogató termékbemutató túrák, ahol egy rántott hús mellett bárki megveheti a mágneses csodamatracot késkészlettel, zseblámpa-szettel.
A szabályozás kiköti, hogy ha a vállalkozás a szerződéskötés utáni kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, az nem lehet emelt díjas hívás. Ezen kívül a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót
- a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól
- a vállalkozása nevéről
- székhelyének postai címéről
- telefonszámáról és az elektronikus levelezési címéről is
- a termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás - adóval megnövelt - teljes összegéről
A rendelet melléklete tartalmazza azokat a mintákat, amelyeket a fogyasztó elállási, illetve felmondási jogáról át kell adni a fogyasztónak. Így a vállalkozás és a fogyasztó közötti áruvásárlási szerződéstől az utóbbi 14 napon belül indoklás nélkül elállhat. A szolgáltatási szerződést pedig annak kezdetétől számítva, 14 napon belül - ugyancsak indoklás nélkül - felmondhatja a fogyasztó.
Az elállást, illetve felmondást követő 14 napon belül kell a vállalkozásnak visszatérítenie a vételárat - illetve a szolgáltatás ellenértékét - beleértve a fuvarozási költséget is.
Mit is jelent ez tehát? Ébresszétek fel a világot, nyissátok ki mindenki szemét, a ránk sózott terméket vissza kell venniük! Persze, az lenne a legjobb, ha meg sem vennénk tőlük, ezért kérlek, oszd meg ezt a cikket mindenkivel, ne kerüljön ugyan ebbe a kelepcébe!
Ha rákeresel az Interneten a termékbemutató szóra, csak a negatív cikkeket találod. Ha vannak is olyan termékbemutatókon termékeket árusító cégek, akik normális áron, jó minőségű termékeket árulnak, lassan áldozataivá válnak azoknak a hiénáknak, akik csak a lehúzásra mennek. Biztos emlékszel még a porszívó ügynökökre. Ők kezdték ezt a fajta értékesítési módszert. Személyesen, a CSAK ITT ÉS CSAK MOST varázsa mindenkit meghat. Természetesen minden akciónak ez a célja a
marketing kommunikációban, de lehet ezt tisztességtelenül is használni. Hogyan? Nos, voltak ügyfeleim ilyen cégek, bizony nem tartoztak a legetikusabb üzletemberek közé. Megismertem a
marketing kommunikációjuk lényegét, egyértelmű célcsoportjuk a nyugdíjasok voltak. Miért? Mert a nyugdíjas nem (nagyon) használ Internetet. Nem tud utána nézni egy termék specifikációjának, összetételének, és persze az ehhez tartozó árnak sem. Termékeiket mindenféle „gagyi” minősítéssel, pecséttel látták el, mellyel bizonyítani igyekeztek, hogy EZ MÁS, EZ KÜLÖNB, mint az, amit a boltban tizedéért kaphatsz. De nézzünk már utána ezeknek a „pecséteknek” az értékének. Ki a kiadó szervezet? Mit képvisel? Rangos, vagy csak egy pecsételő emberből áll? Kutatásokra hivatkoztak, melyeket többnyire maguk végeztek, és gyártói nyilatkozatokat lobogtattak, melyeket maguk állítottak ki. Ez persze jól mutat, az előadás hevében nem nézel utána, mit is takarnak ezek. Nem nézel utána a csodálatos hatásoknak sem, amikkel ezeket a termékeket felruházzák. Csak annyit érzel, MEG KELL MENTENED AZ UNOKÁDAT! És máris kiimádkozták a sok százezret, féltve őrzött kincseidet a zsebedből. És ők erre mennek. Aztán huss, eltűnnek, és ha más esetleg szólna, hogy nagyi, ilyet láttam akcióban húszezerért, akkor már sehol nem találod őket. Találtad, eddig. A következő oldalon megmutatóm, hogy hogyan lesz ezután! Mert talán, talán sikerült megtalálniuk a törvényalkotóknak ezeknek a hiénáknak az ellenszerét!