3. Minden feladatot azonnal írj fel
Amikor eszedbe jut egy új feladat, írd fel azt amilyen hamar csak teheted. Ha nem írod fel, akkor folyamatosan fejben kell majd tartanod, és így nehezebben koncentrálsz majd arra, amit éppen csinálsz. Ha azonban már felírtad, akkor onnantól listád emlékszik majd rá helyetted.
Ha asztali feladatlista programodnak van valamilyen billentyűkombinációja egy új feladat gyors hozzáadásához, akkor tanuld meg azt, illetve állítsd be okostelefonodon is azt a modult a kezdőképernyőn, amivel gyorsan felírhatsz egy új feladatot.
Ha papíron vezeted feladatlistáidat, akkor mindig legyen nálad egy zsebméretű jegyzettömb, amibe felírhatod az új ötleteket. Csak ne felejtsd el végül átírnod őket fő listáidba!
4. Írj fel feladataid határidejét is
Ha egy feladatnak van határideje, akkor mindenképpen írd fel azt/állítsd be az alkalmazásban. A határidők segítenek sorba rendezni feladataidat, hogy a legsürgősebbek kerülhessenek előre.
Nem minden feladathoz muszáj határidőt írnod, de segít, ha mégis kitalálsz egyet azoknak is, amiknek nincs megszabott dátuma. Ennek két oka van.
Először is, sok alkalmazás kezdőképernyő-modulja kijelzi, hogy mik a mai, holnapi, illetve a későbbi feladataid. Ilyenkor elég csak reggelente rápillantanod telefonodra, és máris láthatod, hogy miket kell ma, vagy legkésőbb holnap elvégezned. Ha úgy látod, hogy egy napra túl sok feladat jött össze, akkor pillanatok alatt átrendezheted őket, ha nem túl sürgősek.
Másodszor, ha határidőket szabsz meg feladataidnak, azzal kényelmesen elszórhatod őket az előtted álló hétre, hogy láthasd, hogyan használhatod fel a leghatékonyabban a rendelkezésedre álló időt.
5. Napi szinten kezeld feladatlistáidat
Minden reggel vess egy pillantást feladatlistáidra, és gondolkodj el rajta, hogy ésszerűek-e. Ha nem, akkor módosítsd őket.
Ha túl sok feladatot vállalsz egy napra, akkor vagy nem leszel kész mindennel, vagy elkapkodod majd azokat, ami gyakran sokkal rosszabb, mint egy nappal félretolni őket.